Palivové mapy

Více
20. čvn 2014 19:30 - 20. čvn 2014 19:45 #2100 od Myro
Odpověděl Myro pro téma Palivové mapy
Mezi platinovými a iridiovými svíčkami není v praxi téměř žádný rozdíl. Mezi těmito dvěma typy a originálními svíčkami je však rozdíl značný. Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.

Klasické svíčky se s najetými kilometry opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto je obvyklý termín výměny klasických svíček jen asi 12 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tím dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Výrobce svíček říká, že by tím teoreticky mělo dojít i k nepatrnému nárůstu výkonu nebo zlepšení průběhu výkonu, ve vašem případě bych ale neočekával nějaký znatelný nárůst. Je ale dost možné, že se výměnou skutečně zlepší průběh a spotřeba, ale hlavně výrazně prodloužíte interval výměny svíček oproti klasickým. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám. To je jejich největší výhoda. Ale není jediná: zákazníci hlásí, že motorky, které měly v základu obyčejnou svíčku, jdou po výměně za iridiové podstatně lépe startovat, lépe jedou a lépe drží volnoběh. To vše by se mělo vztahovat i na váš motor.
Robert Seemann, Yacomi, dovozce svíček NGK - vyšlo v ČMN 2012/35
Poslední změna: 20. čvn 2014 19:45 uživatelem Myro.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čvn 2014 19:44 #2102 od Myro
Odpověděl Myro pro téma Palivové mapy
Ještě dodám moji zkušenost.
Jezdil jsem jak NGK tak Denso, ale i Brix. Pokud vezmu NGK a Denso za 100% /protože se mi zdály být stejné/ tak Brixi 40% /už nikdy na motorku/ a NGK iridium 180-200%. Kdo nezkusil nemůže hodnotit. Taky jsem je koupil za téměř stejnou cenu jak klasiky.
U mě nižší spotřeba /ve dvou jezdím do 5,5litru - STÁLE/ podstatně lepší starty za jakýchkoliv podmínek, Náběh otáček od spodu je též lepší, běžně rozjíždím Capouše ve dvou kolem 2,5tis. Volnoběh motoru je jak vyladěný šicí stroj.
Je pravdou že mám i KN filtr a samozřejmě krmím 98oktanovým benzínem. Nevím jestli je to argument, ale po zimě nastartuji bez nabíjení a je jedno jestli trvala čtyři nebo pět měsíců.
Já osobně iridiové svíčky ve všech ohledech doporučuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čvn 2014 07:41 - 23. čvn 2014 08:13 #2103 od zdemal
Odpověděl zdemal pro téma Palivové mapy

FonziETV napsal: Tak běžná cena je někde přes 220 Kč za kus. Což je na můj vkus dost. Ale to nechám na vkusu každého soudruha :-D
Tak by mě zajímalo, podle čeho poznáš, že je svíčka KO :-) 20tis. km vydrží bez problémů fungovat správně osazená svíčka v motoru, který nemá problém. Tzn. nežere olej, pracuje se správnou směsí (svíčky NGK nesnáší příliš bohatou směs, typický problém karburátorových motorů, a všechny svíčky nesnáší příliš chudou směs - přehřívají se). Trendem dnešní doby, skrze snižování emisí, se z výroby volí směs spíše lehce chudší než stechiometrická. Proto svíčky v moderních motorech mají barvu ne uplně cihlovou, jak bylo vidno dříve, ale spíš bílou s lehkým nádechem cihlové, což značí právě chudší směs. Pokud vše funguje jak má, 20tis. km je pro svíčku tak cca 2/3 životnosti. Druhá věc je, že lidé často chtějí preventivně vyměnit svíčky při servisu na začátku sezóny. Opět je to "jakýsi přežitek" z karburátorových motorů, kde svíčky trpí daleko více než u motorů se vstřikováním.
Ještě bych se zastavil u parametru jiskřivost svíčky :-) Za svou dlouholetou praxi jsem se s takovým parametrem nesetkal :-) Svíčka jako taková na tvorbu jiskry má cca 1/4 vliv. Síla jiskry je dána tím co je před svíčkou. Tzn. fajka, kabel a hlavně cívka. Pro srovnání: běžný systém zapalování at už kladívkový nebo CDI je schopen dát jiskru s konce KABELU ke kostře cca 2-3cm. Např. zapalování vivinuté Fordem j schopno dát jiskru až 7 cm. Takže nějaká jiskřivost svíčky je tak trochu blbost. Základem úspěchu je kvatitní cívka. IR svíčky používají jiný materiál středové elektrody a druhá elektroda má nasobě napařené iridium...vše toto je jen z důvodu zvýšení odolnosti elektrod proti vyšším teplotám a potažmo zvýšení životnosti. Jiný vliv na tvorbu jiskry toto nemá.

Tím se nechci nikoho nijak dotknout ani urážet apod. Jen chci podle svého rozumu a zkušeností přispět k tomu abychom se tu bavili na úrovni. :-)


Mě jsi se nedotkl. Proto jsme tady, aby jsme si předali zkušenosti a nápady. A moje zkušenost a mého okolí je prostě taková. Například můj brácha má DL 1000 a s iridiovými má najeto přes 30 tisíc a pořád fungují. Už jsem měl klasické NGK i Denso a po cca 14 tisících se například zhoršily starty, kolísaly otáčky na volnoběh a při jízdě to občas cukalo. Motor mi olej nežere. Po výměně svíček vždy zase vše OK. S iridiovými jsem teď zhruba na těchto kilometrech a makají jako bych je tam zrovna dal. I po zimě motorka okamžitě naskočila a to jsem se jí přes zimu ani nedotkl ani nedobil baterku. To se mi s klasickými svíčkami nestalo. Co se týká jiskřivosti, tak vycházím z podobných článků jako přepis od Myra. Kdyby to byla taková blbost, tak to nebudou psát a napíšou, že je jen rozdíl v životnosti.
Poslední změna: 23. čvn 2014 08:13 uživatelem zdemal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čvn 2014 06:39 #2116 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Palivové mapy
To jsem rád. Jen jsem sdělil svůj názor a zkušenost. Já prostě radši po sezoně nebo dvou dám nové svíce. :-) Ještě u těch článků. Ne že bych jim nevěřil, ale beru je s rezervou. Přece jen jsou to řeči obchoďáků. A známe to všichni, ti jsou nám schopní vykecat díru do hlavy, jen aby prodali:-) Bez urážky, samozdřejmě :-) Je to jejich práce tak jako ta moje je řešit problémy u našich miláčků at už dvou nebo čtyřkolových :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čvc 2015 09:50 #2922 od klempner
Odpověděl klempner pro téma Palivové mapy
za kolik mi to přehraješ taky ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čvc 2015 06:51 #2939 od jaroš
Odpověděl jaroš pro téma Palivové mapy
FonziETV,napiš prosím kontakt a poř.adresu,chtělbych přehrát palivové mapy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.133 sekund
Powered by Kunena fórum