Ventily
25. úno 2013 13:08 #1096
od Giovany
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
28. čvc 2014 15:08 #2182
od PavelETV
Když už jsem byl u předního válce kvůli cívkám, zkontroloval jsem i ventily (92500km). Oproti minulým kontrolám žádná změna,ani se nehly.
Myslím že další kontrola bude někde přes 150000km.
Musím dát za pravdu zkušeným motorářům,že když si ventily jednou sednou a motor dostává odpovídající péči,vydrží prakticky po celou životnost motoru.
Myslím že další kontrola bude někde přes 150000km.
Musím dát za pravdu zkušeným motorářům,že když si ventily jednou sednou a motor dostává odpovídající péči,vydrží prakticky po celou životnost motoru.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
29. čvc 2014 06:24 #2187
od FonziETV
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
25. bře 2015 07:34 - 25. bře 2015 08:28 #2542
od MOZUCHYN
Ahoj
Tak jsem se dal do kontroly ventilů.A jsem z toho jelen.Našel jsem v servisním manuále postup a pochopil jsem že vůle se měří při sundaném díle co drží vačky.Udávané míry na sacím ventilu 0,12-0,17 a výfukovém 0,23-0,28 jsem vůbec nenaměřil.Na sacím bylo 0,05 a na výfukovém 0,10 měřil jsem při složené hlavě.V servisního manuálu strana 16.To bude asi pro Fonziho dobré téma.
.
Tak jsem se dal do kontroly ventilů.A jsem z toho jelen.Našel jsem v servisním manuále postup a pochopil jsem že vůle se měří při sundaném díle co drží vačky.Udávané míry na sacím ventilu 0,12-0,17 a výfukovém 0,23-0,28 jsem vůbec nenaměřil.Na sacím bylo 0,05 a na výfukovém 0,10 měřil jsem při složené hlavě.V servisního manuálu strana 16.To bude asi pro Fonziho dobré téma.
.
Poslední změna: 25. bře 2015 08:28 uživatelem MOZUCHYN.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
25. bře 2015 20:18 #2545
od FonziETV
Nic rozebírat nemusíš. Teda kromě vík a půlky motorky před tím, než se k nim dostaneš, s namontovanýma víkama se to dělá blbě Důležité je, abys měl vačku na ventilu, který právě měříš natočenou kolmo k ventilu (nejvyšší bod vačky leží proti nadzvedáků). Na další ventil si to pootočit zase do takové polohy atd. atd. No a pak klasickýma listovýma měrkama měříš. ideální stav je, když máš na sacích stejné vůle a na výfucích stejné vůle a to na obou válcích, ale toho takřka nelze pořádně dosáhnout:-) Takže bude stačit, když bude situace následující:
Sací ventily:
Měrka 0,1 a 0,2
0,1 tam musí jít lehce zasunout
0,2 tam nesmí jít vůbec zasunout
Výfukové ventily:
Měrka 0,2 a 0,3
0,2 tam musí jít lehce zasunout
0,3 tam nesmí jít vůbec zasunout
Pokud to tak není, je potřeba vyměnit, popřehazovat mezi ventilama nebo dobrousit podložky. V tomto případě už se musí sundat vrchní část hlavy (domek vačky), odpojit rozvody od vaček, sundat vačky a vytáhnout nadzvedáky, protože podložky jsou pod něma. Vždycky se snažím vystačit s podložkama co jsou namontované. Někde mi vůle chybí, někde přebývá, tak podložky různě prohazuju. Je potřeba si nejdřív zjistit, jaké jsou aktuální vůle, poznamenat si je, pak to rozebrat, vyndat podložky (nepřeházet!!!) Změřit je mikrometrem a zjistit kolik kde chybí, případně přebývá a podle toho dopočítat, doměřit a přeskládat podložky. Pokud to nevychází, tak na brusce na plocho ubrat (pokud potřebuju zvětšit vůli, tedy tenší podložku) nebo koupit novou v potřebné síle (pokud potřebuju menší vůli, tedy silnější podložku. Jedna stojí asi 450 Kč. Až to vše je jak má být, složit a jezdit:-)
Trošku alchymie, ale jde to a rozhodně se vyplatí, pokud jsou vůle rozházené, je seřídit. Pokud je vůle malá, může se při zahřátí motoru zmenšit natolik, že se ventil přestane dovírat, tím pádem jsi bez tlaku v daném válci a ventil se může upálit. V opačném případě (velká vůle to zase může odnést vrch (rozbije se nadzvedátko, ventil nebo sedře vačka...). V obou případech to pak znamená sundat hlavu a následnou opravu či výměnu poškozených dílů, což je mnohem pracnější, zdlouhavější a hlavně podstatně dražší oprava než pár podložek po 450Kč. Nechci tímto nikoho strašit, jen na to upozorňuji. Jestli servisní manuál uvádí na sacích ventilech vůli 0,12 - 0,17 a naměřím tam 0,1 dá se říct, že je to v pohodě (co si dneska koupíš za dvě stovky :-D ), ale zopakoval bych měření po pár tisících kilometrech znovu. Pokud se to nehne, tak fajn, pokud se vůle zmenší, nečekat, řešit. Pokud tam ale stěží dostanu 0,05 už je to špatně a řešit hned.
Kdyby někdo potřeboval, jsem v tomto i jiných ohledech kolem motorek k dispozici. Veškeré potřebné vybavení mám k ruce, tak můžu pomoct. Podmínkou je pouze to, že je potřeba moto ke mě dopravit. Žádné polní opravy u někoho ve sklepě nedělám
Sací ventily:
Měrka 0,1 a 0,2
0,1 tam musí jít lehce zasunout
0,2 tam nesmí jít vůbec zasunout
Výfukové ventily:
Měrka 0,2 a 0,3
0,2 tam musí jít lehce zasunout
0,3 tam nesmí jít vůbec zasunout
Pokud to tak není, je potřeba vyměnit, popřehazovat mezi ventilama nebo dobrousit podložky. V tomto případě už se musí sundat vrchní část hlavy (domek vačky), odpojit rozvody od vaček, sundat vačky a vytáhnout nadzvedáky, protože podložky jsou pod něma. Vždycky se snažím vystačit s podložkama co jsou namontované. Někde mi vůle chybí, někde přebývá, tak podložky různě prohazuju. Je potřeba si nejdřív zjistit, jaké jsou aktuální vůle, poznamenat si je, pak to rozebrat, vyndat podložky (nepřeházet!!!) Změřit je mikrometrem a zjistit kolik kde chybí, případně přebývá a podle toho dopočítat, doměřit a přeskládat podložky. Pokud to nevychází, tak na brusce na plocho ubrat (pokud potřebuju zvětšit vůli, tedy tenší podložku) nebo koupit novou v potřebné síle (pokud potřebuju menší vůli, tedy silnější podložku. Jedna stojí asi 450 Kč. Až to vše je jak má být, složit a jezdit:-)
Trošku alchymie, ale jde to a rozhodně se vyplatí, pokud jsou vůle rozházené, je seřídit. Pokud je vůle malá, může se při zahřátí motoru zmenšit natolik, že se ventil přestane dovírat, tím pádem jsi bez tlaku v daném válci a ventil se může upálit. V opačném případě (velká vůle to zase může odnést vrch (rozbije se nadzvedátko, ventil nebo sedře vačka...). V obou případech to pak znamená sundat hlavu a následnou opravu či výměnu poškozených dílů, což je mnohem pracnější, zdlouhavější a hlavně podstatně dražší oprava než pár podložek po 450Kč. Nechci tímto nikoho strašit, jen na to upozorňuji. Jestli servisní manuál uvádí na sacích ventilech vůli 0,12 - 0,17 a naměřím tam 0,1 dá se říct, že je to v pohodě (co si dneska koupíš za dvě stovky :-D ), ale zopakoval bych měření po pár tisících kilometrech znovu. Pokud se to nehne, tak fajn, pokud se vůle zmenší, nečekat, řešit. Pokud tam ale stěží dostanu 0,05 už je to špatně a řešit hned.
Kdyby někdo potřeboval, jsem v tomto i jiných ohledech kolem motorek k dispozici. Veškeré potřebné vybavení mám k ruce, tak můžu pomoct. Podmínkou je pouze to, že je potřeba moto ke mě dopravit. Žádné polní opravy u někoho ve sklepě nedělám
Poděkovali: marw
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
29. bře 2015 14:50 #2546
od MOZUCHYN
Tak jsem prohodil podložky ale i tak to není ok.Budu muset brousit podložky na obou sání nebo koupit na www.motomaniac.sk jedna stojí 4 eur což není tak moc.Jsou sice na KTM ale rozměr je stejný.Musím brousit na obou válcích.Fonzi jak vydělat oboje vačky na obou válcích. na jednom je to v pohodě jen nevím jak natočit kliku abych to nerozhodil .Nemáš nějaký fígl.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.206 sekund