Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

 

Je to věc kterou bych chtěl na své motorce mít a originální sada s vyhřívanými rukojetěmi je drahá jako, no moc. Tak jsem proběhl internet a jediné co jsem našel byl německý článek. Tak jsem ho pro Vás přeložil. Je to stejné zapojení jaké mi fungovalo na Suzuki DR 650 takže by mělo být prověřené.

 

CO BUDEME POTŘEBOVAT
  • 1ks tlačítko nebo kolébkový spínač (cca 15Kč)
  • 2ks usměrňovací diody (14V/5A minimálně) (cca 10Kč kus)
  • přerušovač blinkrů elektronický např. z Felicie (cca 160 - 200 Kč) pro 21W žárovky modely do r.v. 2004
  • přerušovač blinkrů elektronický na bázi časovače, který umí přerušovat jakékoliv žárovky i LED (cena do 400 Kč) pro modely nad r.v. 2004
  • kousek drátu (máte doma)

 

NÁŘADÍ

šroubovák, nožík, vrtačka, vrták (podle tlačítka), pájka, cín, izolační páska

 

POPIS ZAPOJENÍ

Přerušovač blikačů (7) je třeba vyměnit za typ se třemi vývody, originální nesnese zátěž čtyřmi žárovkami.Dá se použít např. přerušovač z Felicie. Třetí vývod je propojen na kostru motorky.

Připojíme nový kabel na vývod z přerušovače odkud jde (modro/černý kabel) k jednomu vývodu přepínače (WS), odtamtud na anody dvou výkonových diod (D1 a D2). Katoda se připojí na větev předního pravého a levého blinkru. (červený resp. bledě modrý kabel).

Diody by měly být výkonové s hradicím napětím minimálně 14 V a 5 A.

 

SCHEMA ZAPOJENÍ



Legenda ( čísla odpovídají el. schématu z návodu pro Caponorda)

7 - přerušovačů blikačů

6 - přepínač směrových světel, v levém přepínači tlumených světel integrovaný

17 - blikač vpravo vzadu

20 - blikač vlevo vzadu

56 - blikač vlevo vepředu

62 - blikač vpravo vepředu

D1, D2- výkonové diody 14V / 5A (minimum)

WS - spínač varovných blinkrů

Tak to je vše. V nejbližší době se na to chystám tak dodám fotky.

Pokud byste k tomu měli nějaké připomínky či vylepšení tak to napište do diskuse založil jsem na to téma.


Autor článku neručí za způsobené škody. Vše děláte na vlastní odpovědnost.

 

Comments   

#3 Pavel Zapach 2009-10-12 19:51
Quoting Marek Sz:
Zapojil jsem to skoro stejně :cheer: přerušovač Felicie je dobrej..jen jsem chtěl aby mi to blikalo i při vypnutým klíčku..takže mám dva přerušovače... + jsem jsi vytáhnul od zásuvky z boku motorky kterou mám stejně zrušenou a vytaženou na palubku a vypinač jsem jsi dal malej kolíbkovej pod světelnou houkačku


Počkej až to necháš někde stát, půjde okolo nějakej oblouk, zapne ti varovky a ty ti vybijou baterku :cheer: B)
#2 Marek Szikora 2009-09-21 22:21
Zapojil jsem to skoro stejně :cheer: přerušovač Felicie je dobrej..jen jsem chtěl aby mi to blikalo i při vypnutým klíčku..takže mám dva přerušovače... + jsem jsi vytáhnul od zásuvky z boku motorky kterou mám stejně zrušenou a vytaženou na palubku a vypinač jsem jsi dal malej kolíbkovej pod světelnou houkačku
#1 Jirik 2009-09-03 17:07
Zapojil jsem to stejne, i prerusovac jsem pouzil z felicie, stal myslim 160kc. Jako tlacitko jsem pouzil chcipak, ktery normalne nepouzivam.

You have no rights to post comments