Trochu DOPLNĚNO
V minulém článku jsem Vám lehce představil co je program TuneECU. V tomto článku se podáváme jak s TuneECU pracovat.
UPOZORNĚNÍ
Tento program používáte na své vlastní riziko. Vývojáři ani webmasteři nenesou žádnou odpovědnost za škody způsobené používáním tohoto programu.
Uživatel dělá vše výhradně na svou zotpovědnost.
Co je třeba pro zprovoznení programu a komunikace s motorkou:
- Samotný program TuneECU (aktuální vezre)
- USB kabel OBD-II lze koupit na internetu
- ovladače FTDI (aktuální verze)
- .NET framework (aktuální verze)
- konektor k připojení k ECU
- pájku
- mapu, kterou chceme do motorky nahrát (není nutné)
- čas
Příprava SW a HW
Instalace programu na PC:
Předpokládá se že máte nainstalovaný .NET framework.
Instalace programu je jednoduchá, stačí rozbalit stažený soubor nejlépe na disk C:\TuneECU\, tím je vše připraveno.
Instalace ovladačů kabelu OBD-II:
Po připojení kabelu k PC systém automaticky najde nový HW a měl by najít i ovladače.
Úprava kabelu pro Aprilii Caponord:
Kabel je třeba upravit dle TOHOTO návodu
Propojení motorky s TuneECU:
Před připojením ECU doporučuji pro ty, kteří mají Caponordy od r.v. 2004 (nejdou vypnout světlomety) vyndat pojistku pro světla, zbytečně to žere baterku.
- Připojte USB/OBD kabel ke konektoru jednotky ECU a druhý konec do PC.
- Otočte klíčkem v zapalování do polohy zapnuto
- Přepněte chcípák do polohy jakoby jste chtěli startovat, ale NESTARTUJTE!!
- spusťte program TuneECU - v pravém dolním rohu byste měli vidět blikající obdélníček, jakmile se změní na zelenou barvu motorka je připojena.
Nyní máte na výběr ze třech módů:
- Map Edit: Editace a programování mapy v ECU
- Diagnostics: Kontrola senzorů a motoru
- Tests: Nastavení a zkoušení různách komponent motocyklu
Změnu provedete vybráním jednoho z nich pomocí tlačítek v pravém horním rohu.
Diagnostika motocyklu:
připojíme TuneECU a vše potřebné, viz řádky výše a můžeme nastartovat nebo ne.
V programu TuneECU nastavíme vpravo nahoře funkci Diagnostic. potom v levém sloupci vidíme hodnoty z čidel na motorce. Co je však důležité je část pod budíky, kde se zobrazují chybové kódy, které jsou popsány ZDE i v okénku Description (Popis).
Je možné, že při vypnutém motoru nejsou všecna čidla aktvní, proto můžete nastartovat a uvidíte jak se hodnoty mění a které se Vám nezdají. Po nastartování bývá problém se ztrátou signálu na nekterých noteboocích.
Popis čidel:
Čidlo | Popis |
Injection pulse | čas otevření vstřikovače (ms) |
Ignition Coil | délka pulzu jednotlivých indukčních cívek (ms) |
Throttle | poloha (otevřenost) škrtící klapky (%) |
O2 sensor | napětí na lambda sondě (V) |
Idle | volnoběžné otáčky (ot/min) |
Long Term Fuel | MOHL BY MI TOHLE NĚKDO VYSVĚTLIT? :-) |
Temperature | teplota nasávaného vzduchu (zobrazuje se napětí na senzoru) |
Barometric | tlak okolního vzduchu (hPa) |
Engine Load | vypočítané zatížení motoru (%) |
Fuel level | množství paliva |
Other | další čidla, ty se u Caponorda neukazují |
Testovací režim:
připojíme TuneECU a vše potřebné, viz řádky výše a nastartovat nebo NESTARTUJEME!
Tento režim je potřebný pro otestování základích elektronických součástí motocyklu. To co je možné testovat vidíme na levé straně okna (puntíky s popisky).
Testovaný prvek |
Popis |
Tachometr | test tachometru |
Cooling fan | test ventilátoru chladiče |
Fuel pump |
test palivového čerpadla |
Idel speed control |
regulace volnoběžných otáček |
Purge Control Valve | odvzdušňovací ventil |
SAI | PRO APRILII NEPOUŽITO |
Air Flap | PRO APRILII NEPOUŽITO |
Exhaust valve |
PRO APRILII NEPOUŽITO |
Reset TPS | reset škrtící klapky |
Další sekce je pro nastavení směsi atd.:
Nastavovací prvek |
Popis |
Idle Fuel Trim (CO) |
nastavení hodnoty CO pro volnoběžné otáčky |
Adjust Speed Control |
zřejmě nastavení odchylky tachometru (nevím jistě není popsáno) |
Long Term Fuel Trim |
nastavení long term fuel trim VÍ NĚKDO CO TO JE? |
Comments
Ahoj... mohu se zeptat odkud jsi ?
Tak este pridavam graf z Dyna
-vyfuky Remus,papierovy filter,iridiove sviecky
http://imageshack.us/photo/my-images/101/050429catfishmap.jpg/
RSS feed for comments to this post