Hodnocení uživatelů: 4 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Trochu DOPLNĚNO

 

V minulém článku jsem Vám lehce představil co je program TuneECU. V tomto článku se podáváme jak s TuneECU pracovat.

UPOZORNĚNÍ
Tento program používáte na své vlastní riziko. Vývojáři ani webmasteři nenesou žádnou odpovědnost za škody způsobené používáním tohoto programu.
Uživatel dělá vše výhradně na svou zotpovědnost.

Co je třeba pro zprovoznení programu a komunikace s motorkou:

    • Samotný program TuneECU (aktuální vezre)
    • USB kabel OBD-II lze koupit na internetu
    • ovladače FTDI (aktuální verze)
    • .NET framework (aktuální verze)
    • konektor k připojení k ECU
    • pájku
    • mapu, kterou chceme do motorky nahrát (není nutné)
    • čas

Příprava SW a HW

Instalace programu na PC:

Předpokládá se že máte nainstalovaný .NET framework.

Instalace programu je jednoduchá, stačí rozbalit stažený soubor nejlépe na disk C:\TuneECU\, tím je vše připraveno.

Instalace ovladačů kabelu OBD-II:

Po připojení kabelu k PC systém automaticky najde nový HW a měl by najít i ovladače.

Úprava kabelu pro Aprilii Caponord:

Kabel je třeba upravit dle TOHOTO návodu

Propojení motorky s TuneECU:

Před připojením ECU doporučuji pro ty, kteří mají Caponordy od r.v. 2004 (nejdou vypnout světlomety) vyndat pojistku pro světla, zbytečně to žere baterku.

      1. Připojte USB/OBD kabel ke konektoru jednotky ECU a  druhý konec do PC.
      2. Otočte klíčkem v zapalování do polohy zapnuto
      3. Přepněte chcípák do polohy jakoby jste chtěli startovat, ale NESTARTUJTE!!
      4. spusťte program TuneECU - v pravém dolním rohu byste měli vidět blikající obdélníček, jakmile se změní na zelenou barvu motorka je připojena.

Nyní máte na výběr ze třech módů:

      • Map Edit: Editace a programování mapy v ECU
      • Diagnostics: Kontrola senzorů a motoru
      • Tests: Nastavení a zkoušení různách komponent motocyklu

Změnu provedete vybráním jednoho z nich pomocí tlačítek v pravém horním rohu.

Diagnostika motocyklu:

 

připojíme TuneECU a vše potřebné, viz řádky výše a můžeme nastartovat nebo ne.

V programu TuneECU nastavíme vpravo nahoře funkci Diagnostic. potom v levém sloupci vidíme hodnoty z čidel na motorce. Co je však důležité je část pod budíky, kde se zobrazují chybové kódy, které jsou popsány ZDE i v okénku Description (Popis).

Je možné, že při vypnutém motoru nejsou všecna čidla aktvní, proto můžete nastartovat a uvidíte jak se hodnoty mění a které se Vám nezdají. Po nastartování bývá problém se ztrátou signálu na nekterých noteboocích.

Popis čidel:

Čidlo Popis
Injection pulse čas otevření vstřikovače (ms)
Ignition Coil délka pulzu jednotlivých indukčních cívek (ms)
Throttle poloha (otevřenost) škrtící klapky (%)
O2 sensor napětí na lambda sondě (V)
Idle volnoběžné otáčky (ot/min)
Long Term Fuel MOHL BY MI TOHLE NĚKDO VYSVĚTLIT? :-)
Temperature teplota nasávaného vzduchu (zobrazuje se napětí na senzoru)
Barometric tlak okolního vzduchu (hPa)
Engine Load vypočítané zatížení motoru (%)
Fuel level množství paliva
Other další čidla, ty se u Caponorda neukazují

Testovací režim:

 

připojíme TuneECU a vše potřebné, viz řádky výše a nastartovat nebo NESTARTUJEME!

Tento režim je potřebný pro otestování základích elektronických součástí motocyklu. To co je možné testovat vidíme na levé straně okna (puntíky s popisky).

 

Testovaný prvek
Popis
Tachometr test tachometru
Cooling fan test ventilátoru chladiče
Fuel pump
test palivového čerpadla
Idel speed control
regulace volnoběžných otáček
Purge Control Valve odvzdušňovací ventil
SAI PRO APRILII NEPOUŽITO
Air Flap PRO APRILII NEPOUŽITO
Exhaust valve
PRO APRILII NEPOUŽITO
Reset TPS reset škrtící klapky

 

Další sekce je pro nastavení směsi atd.:

 

Nastavovací prvek
Popis
Idle Fuel Trim (CO)
nastavení hodnoty CO pro volnoběžné otáčky
Adjust Speed Control
zřejmě nastavení odchylky tachometru (nevím jistě není popsáno)
Long Term Fuel Trim
nastavení long term fuel trim VÍ NĚKDO CO TO JE?

 

Pokračování příště.

Comments   

#5 Guest 2012-05-28 14:47
Ahoj, kousek od Znojma. Tu mapu jsem ti právě poslal.
#4 Ondřej Had 2012-05-28 13:15
Quoting Marus12:
Tak jsem si dneska po menších obtížích s ovladači kabelu nahrál novou palivovou mapu (051123_catfish_map.hex) a opravdu jsem mile překvapen. Jako bych vyměnil motor. Po cukání motoru v nízkých otáčkách ani památky, na 4 se dá jet i 50km/hod s otáčkami něco málo pes 2000. Prostě bomba.


Ahoj... mohu se zeptat odkud jsi ?
#3 blejdamint 2012-03-06 22:02
Zdar jakou máš s tím ted spotřebu?
#2 Michal 2011-06-30 21:46
Quoting Cichal:
Vcera som si stiahol do mojho Capka novu mapu a ten rozdiel je neuveritelny.Motor ide viac kludnejsie,hladsie alebo ako to povedat,ziadna cukatura,skratka ako keby som mal novu motorku.Takze ak niekto vahate,rychlo do toho je to velky rozdiel.Za par
supiek nova motorka.Za mna 100 bodov. :evil:


Tak este pridavam graf z Dyna
-vyfuky Remus,papierovy filter,iridiove sviecky

http://imageshack.us/photo/my-images/101/050429catfishmap.jpg/
#1 Michal 2011-06-13 16:39
Vcera som si stiahol do mojho Capka novu mapu a ten rozdiel je neuveritelny.Mo tor ide viac kludnejsie,hlad sie alebo ako to povedat,ziadna cukatura,skratk a ako keby som mal novu motorku.Takze ak niekto vahate,rychlo do toho je to velky rozdiel.Za par supiek nova motorka.Za mna 100 bodov. :evil:

You have no rights to post comments