Tato Aprilka trpí několika závažnými dětskými nemocemi Protože mne už některé potkaly, tak se s Vámi o ně podělím. Kdo je trochu zručný tak si s nimi hravě poradí.
Jak je psáno výše hlavní problémy Caponordda jsou v zásadě tři.
Jedná se o:
- porucha na štelování předpětí zadního centrálu (vyteklý olej)
- praskající rychlospojky palivového vedení
- problém se shořelým hnědým konektorem
Mě potkali zatím první dva problémy, které je možno celkem jednoduše opravit.
- Porucha na štelování předpětí zadního centrálu (vyteklý olej)
Po pár kilometrech, když jsem měl Caponorda krátce se mi stalo, že s pod nastartované motorky se začal valit smradlavý kouř. To mě celkem vyděsilo takže jsem motorku okamžitě chcípnul a jal se zjišťovat problém. Už při sesedání z motorky bylo zřetelné, že nějak moc péruje. Dal jsem ji tedy na stojánek a po prozkoumání zjistil, že mi vytekl olej ze štelovacího aparátu na předpětí pružiny centrálu.
Po dojetí domů a rozebrání jsem zjistil, že jeden z O-kroužků je úplně rozsypaný, to byla celá příčina vytečení oleje.
Sehnal jsem tedy o-kroužek správných rozměrů, vyměnil, naplnil nový olej a bylo vše v pořádku a funguje dodnes.
2. Prasklá rychlospojka palivového vedení
Tato porucha je poněkud závažnějšího rázu, protože v nejhorším případě může dojít až k požáru motorky! Proto bych Vám doporučoval tyto spojky zkontrolovat a případně hned vyměnit za nové kovové.
Mě se naštěstí tato porucha projevila doma, když jsem sundával nádrž kvůli výměně vzduchového filtru. Praskla mi spojka, která se připojuje na palivové čerpadlo zespod nádrže a bylo vymalováno. Tato spojka je spojená s trubicí, která je nalisovaná na speciální koncovku, která se zasouvá do vstřikovače.
Bylo tedy nutné vyměnit celou hadici, protože v domácích podmínkách není možné nalisovat speciální koncovku. Koupil jsem tedy palivovou hadici na jednom konci nasadil na ústí do vstřikovače. Na druhou stranu jsem objednal kovovou rychlospojku od firmy www.dex.cz. Pro jistotu jsem vyměnil kompletně i druhou spojku i s protikusem.
Čísla rychlospojek jsou:
LC22006 1ks 141 Kč/ks
LCD17004 2ks 494 Kč/ks
Co se týče kompletu palivové hadice ke vstřikovači, tak ten je možné také zakoupit už s kovovou rychlospojkou, ale jen v zahraničí a stojí asi 4500Kč a vypadá takto.
3. Problém s hnědým konektorem
Toto mě naštěstí ještě nepotkalo, takže informace zatím nemám.
Comments
Aprilia doporučila dealerům tyhle hadice v rámci prohlídek měnit, A-spirit to vzal skutečně jako doporučení a samozřejmě nic dobrovolně neměni.
RSS feed for comments to this post