Capo - prosba o pomoc/porovnání

Více
17. říj 2012 05:18 #834 od wp_thunder
Zdravím všechny. Minulý víkend jsem se stal šťastným majitelem téhle krásky. Byla to láska na první pohled a ač jsem měl políčeno na Varana nebo Stroma, jakmile jsem ale viděl CAPA bylo rozhodnuto. Měl jsem dost vypjatý rozpočet, takže na mašinu v super stavu jsem bohužel nedosáhl a touha ho mít byla prostě větší. Na motorkách jsem měl dost let pauzu, takže se znova učím. Z toho důvodu jel se mnou ke koupi kolega aby zhodnotil stav moto. Bohužel zdravotní stav mu nedovolil zkušební jízdu, takže ta byla na mě a já zase bez zkušeností poznám jen základní věci, ale neumím odhadnout zda chování motoru je v pořádku nebo ne. I tak jsem byl ze zkušební jízdy nadšenej a po té, co jsme moto oblezli a krom kosmetických záležitostí nenarazili na nic závažného jsem si Capouše vezl domů. Po těch skoro 380km mé nadšení neopadlo a utvrdilo mě v to, že tahle motorka je pro mě to pravé. Nicméně se také s délkou cesty jsem začal víc vnímat chování motoru a ač dle toho co jsem vyčetl (vibrace okolo 3000ot apod.) se zdá že je vše normální. Rád bych měl názor někoho dalšího. Zejm co se týče vibrací, záběru spojky apod. Byl by někdo ze zdejšího fóra ochotný pomoct/poradit ev. projet abych měl jistotu že mě nečeká žádné nepříjemné překvapení? Ideálně pokud by byla možnost upravit/nahrát nějakou prověřenou palivovou mapu a chod motorky se v těch nižších otáčkách stal trochu kultivovanější?

Podle slov předešlého majitele by motoricky mělo být vše OK. 2000km před prodejem byly vyměněny svíčky, filtr KN a olej. Jediné co se děje, že při prudkém přidání plynu motorka docela zakouří, ale ojel zdá se neubývá.

Jsem z Prahy, moto je r.v. 2002.

Předem dík
Martin @ Thunder

Martin @ Thunder

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2012 08:17 #835 od CapoRider
Ahoj. Blahopřeji Ti ke koupi a jsem rád že jsi si vybral právě Caponorda, třeba jednou ty fámy o tom, že jsou to nekvalitní motorky vyprchají.
Na začátek, přečti si tady článek o problémech a hlavně vyměň plastové palivové spojky za kovové.:-)

K tomu co jsi psal začnu odzadu. Kolísání v nízkých otáčkách mohou dělat rozhozené podtlaky na škrtících klapkách a s tím související změněná nulová poloha škrtící klapky. To se dá pořešit měl jsem to taky. Cukání motorky v nízkých otáčkách nevím jestli se zbavíš mě přijde že to vstřikování si nechce připustit že jedeš 50km/h a nutí tě zrychlit :-D, ale prý pomáhá jiný převodový poměr kolečko rozeta. Co se týče kouření to je divné ale mohlo by to souviset s tím co jsem psal výše nebo bude třeba vyčistit ventil v air boxu těžko říct. Všude píšou že si motorka bere olej ale mě to nikdy nepřišlo. Spojka je tuhá, mě zabírá celkem nahoře a jestli cítíš takové lehké pumpování v páčce tak to je normální. Capo má podtlakový posilovač spojky, ne že by nějak výrazně posiloval ale já spojku mačkám při řazení jen tak ledabyle a kvalty tam padají samy. Je dobré po koupi, pokud nevíš jestli byla kapalina ve spojce měněná tak jí vyměnit je tam brzdovka DOT4.
A poslední věc nahrát mapu možné je a je to znát celkem dost. Pokud bys chtěl tak ti jí nahraju.

Tak Ti přeju hodně šťastných km!!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2012 10:09 #836 od wp_thunder
Díky za odpověď. Co se týče potenciálních problémů, tak samozřejmě už před koupí jsem prolezl co šlo a na "bolavá" místa jsem se zaměřil. Údajně spojky na palivo již kovové jsou - neměl jsem to odkrytované, nicméně předchozí majitel říkal, že mu tam unikalo palivo a že to měnil. Zbytek neumím objektivně posoudit, protože nemám až tak naježděno a proto bych raději aby to nějaký jiný majitel Kapouše shlédl....

Spojka mi dost nahoře bere taky, jen mě trochu zarazilo že při pouštění je všechno naprosto hladký/pozvolný a při plném uvolnění to jakoby začne poškubávat.....

Spotřeba je odhadem okolo 6,5l/100. Jestli máš nějakou odzkoušenou mapu, která ten motor trochu zkulturní v nízkých otáčkách budu moc rád. Nicméně jsem koukal že jsi docela z daleka :o)

Mno a ke kvalitě Italských motorek...... můj názor je ten, že kvalita je +/- u všech značkových strojů podobná a je to pouze o konkrétním kuse, prostě buď člověk má kliku nebo ne.....

Martin @ Thunder

Martin @ Thunder

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 15:20 #837 od Myro
Odpověděl Myro pro téma Capo - prosba o pomoc/porovnání
No čau
a vítej do rodiny. Já mám Capouše od loňského jara. A na začátek Ti musím říct nedej na řeči. Já koupil Capouše v žalostným stavu, ale vše bylo zanedbanou údržbou a ne "kvalitou italských motorek". Ne že bych neměl prachy na lepší, ale v té době jich bylo zrovna k mání jen pár víceméně jen jedna. Motorku jsem během měsíce dostal do stavu který mě uspokojoval a od té doby do ní pouze liju benzín a čistím řetěz.

Když jsem ji kupoval měl jsem s sebou kluka co Caponorda má a celou dobu mě nadšeně přesvědčoval o tom, že je to suprová koupě a že to spraví 20tisíc korun. Kupovat to sám tak jsem ho nevzal, ale když ho pak máš doma tak Ti nic nezbívá než zatnout zuby a dát ho do kopy.

Já jsem hned po koupi vyměnil pláště, 2xindučky, dobájecí relé, baterii, svíčky /iridiové/, filtr /KN/, brzdovou kapalinu a olej s filtrem a páčky brzdy i spojky. Jak jsem výše uvedl zanedbaná motka.

To vše stačilo k uvední do solidního stavu. Řešil jsem i problém s nízkýma otáčkama /škubání/ a spotřebou 6,2litru.
U mě to vyřešilo tankování 98-oktanového benzínu /Jen LUKOIL/ a motorka jede stále lepší a lepší. Spotřeba se ustálila na 5,5litrů ve dvou. Jo ještě jsem použil po koupi motorky přípravek do benzínu, který dokáže vyčistit vstřikovače a celou palivovou soustavu. Nejspíš to pomohlo.
Takže u mě naprostá spokojenost.
Příští rok pokecáme na 2.srazu Capoušů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2012 16:23 #841 od wp_thunder
Mno tak to ten můj je na tom asi podobně. B) Jen s tím, že na nějaký úpravy teď nejsou moc finance. Hlavně se trochu bojím o ten motor, protože se mi přeci jen zdá že si to nějaký olej vezme, ale zatím nevím kolik. Jen mimosoutěžní otázka - jak dlouho trvá po vypnutí motoru než je vidět stav oleje v olejoznaku ??? No uvidím až to někdo zkoukne....

Jinak k doplňkům.... páčky bych nejraději vyměnil taky, jaké jsi tam dával? S páčkama asi půjdou i zrcátka a musím sehnat chrániče rukou, jen nevím zda originály, nebo někdo na netu psal, že pasujou ze Stelvia.... Pak mě čekají boční kufry atd atd.....

Co bude větší oříšek je nějaké zkulturnění plastů na palubce a oživení kovových zakončení hadiček - ty vypadají jako by léta hnily v zemi.


Sraz Capoušů zní dobře :o)... pokud bude rád přijedu :o)

Martin @ Thunder

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2012 17:59 #842 od Myro
Odpověděl Myro pro téma Capo - prosba o pomoc/porovnání
Sraz bude - ten první byl super a druhej bude o level lepší.
- Já většinu dílů koupil v Elitu a vše za super cenu.
ceny byly asi následující.
- páčka spojka brzda 220+220kč
- obložení Bendix 650+650+650
- KNfiltr 1350
- olejovej filtr 160
- olej Motul 900
V Elitu bych vzal co mají a pokud máš kamoša dopravce tak ten tam bude mít i až 50% slevu.
A pak zkus tady
www.partsdepot.cz /díly/
www.motocyklovedily.cz /kufry/
www.wemoto.cz/bikes/aprilia/etv_1000_caponord___raid/01-03/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.127 sekund
Powered by Kunena fórum