Vysoká spotřeba/kouř/bohatá směs

Více
16. lis 2012 11:48 - 16. lis 2012 11:55 #902 od wp_thunder
Dík všem za postřehy a informace o spotřebě ve vláknu Jen tak....

Na základě uvedených informací o tom že jezdíte +/- za 6,5l/100km je s mým Capem něco špatně a bude mě čekat výzkum toho, co to je......

Symptomy jsou následující: příliš bohatá směs a vysoká spotřeba (8,5l/100km),kouř při prudkém přidání plynu, vysoký volnoběh cca 1500-1900ot

Motorka byla ve dvou servisech, diagnostika je čistá, komprese na válcích OK, celou ji kontrolovali a nenašli nic, co by ukazovalo problém.

Stav motorky: origo výfuky, filtr KN nový dávaný v květnu a dle servisu čistý, motor v pořádku (komprese), svíčky taktéž v květnu nové. Nájezd motoru něco mezi 360000 a nekonečnem - o stavu počitadle si raději nedělám iluze. Co mě trochu zaráží jsou volnoběžné otáčky, které jsou docela vysoké a i při zahřátý motorce nepadají pod cca 1600 dle otáčkoměru....

Tj. to co je špatně je nejspíš příliš mnoho vstřikovaného paliva ---> množství paliva je závislé jednak na ECU a přednastavené mapě, druhak na různých čidlech ---> pokud jsem měl připojenou jinou ECU a chovalo se to stejně tj. ECU je v pořádku ---> zbývají čidla ---> myslím že pro dávkování paliva bude mít asi hlavní slovo Senzor vzduchu co je někde na sání Air Intake Valve, což je asi ekvivalent váhy vzduchu ---> další příčinou mohou být vlastní vstřiky pokud by byly netěsné ..... nic moc jiného mě nenapadá krom souvislosti s jiným množstvím vzduchu, které projde přes KN filtr oproti orginálnímu nicméně že by jiný fitr takhle ovlivnil chování motoru se mi věřit nechce. Je mi jasný že jiná palivová mapa by to mohla vyřešit a až mi dorazí kabel určitě to zkusím, ale nechce se mi věřit, že by "stock" mapa byla tak moc špatná a na forech je spousta lidí co tyhle úpravy nedělali a spotřebu mají v normálu tj okolo těch 6l....

Další věcí jsou ty otáčky.... na základě čeho přesně řídí ECU sytič - čidlo teploty vzduchu??? Je tohle čidlo shodný s tím co dává informace na palubní desku (tam jsou údaje +/- v pořádku)???

Zkusíte někdo tuhle teorii potvrdit/vyvrátit popřípadě mě navést na další věci, který bych měl prověřit a zkontrolovat....

Díky Martin @ Thunder

Martin @ Thunder
Poslední změna: 16. lis 2012 11:55 uživatelem wp_thunder.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2012 06:31 #931 od CapoRider
Ahoj, to je fakt divné.
Jsi si jistý že je tam originální mapa určená pro rok motorky kterou máš? Nemohl jí někdo upravovat?
Jsou v pořádku podtlaky (ano i u této stříkačky se ladí).
Funguje Ti dobře ventil vzduchu v airboxu, to by totiž mohla být příčina.
Jsou správně nastavené klapky? Je dobré udělat Reset TPS (nastavení nulové polohy škrtících klapek) to by taky mohlo být.
Čidlo teploty vzduchu v airboxu je samostatné není stejné s tím co je na palubce.
Je K&N filtr čištěný? není airbox přicpaný?
Otázek je mnoho.
:(
Tak hodně zdaru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. lis 2012 07:59 #945 od wp_thunder
No co vím, tak předchozí majitel měl Capa v Dmotu v Brně, kde prý nahráli tovární palivovou mapu. Nicméně kouř z motorky nezmizel a teď je tvrzení mechanika proti tvrzení bývalého majitele kdy mechanik to vyhodnotil jako vadnou ECU a doporučil majiteli její výměnu a od té domy tam motorka nebyla. Bývalý majitel mi říkal, že mu nic takového neřekli a naopak se tam ještě vracel, protože mu zničili klíček na kufru (což je pravda ten byl dost zbastlenej). Na základě toho, když jsem měl motorku v servise už já, tak se mi podařilo si zapůjčit jinou ECU a s tou se to chovalo stejně.
V OK4You v Radotíně měli tu motorku po koupi prolézt a zhodnotit stav a pokusit se určit příčinu toho kouření - což udělali výsledek je takový že motor je OK a všechno pracuje jak má, nicméně tenhle servis nedisponuje origo diagnostikou, takže si s mapama určitě nehráli a kontrola byla po mechanické stránce... Filtr je dle slov mechanika čistej. Co se týče toho ventilu na airboxu tak, to je jedna z věcí na kterou jsem si myslel.
Psal jsem podobný dotaz na apriliaforum.com a tam mi ještě poradili že podobné chování může způsobovat skřípnutá/ucpaná zpětná hadička od vstřiků, což také musím prověřit.
Tenhle týden mi přišel kabel tak to rozběhám a zkusím ten reset TPS provést. Mrknu i na palivovou mapu, ale jsem trochu na rozpacích kterou, uvažoval jsem o nějaký customizovaný mapě od catfishe. Jinak myslím si správně že pro ročník 2002 jsou mapy pro CAPO with oxygen sensor ??? Jsou celkem tři typy - s katalizátorem, se senzem vzduchu a s ničím z uvedeného..... Na druhou stranu nejdřív chci odstranit tu spotřebu a pak si hrát s mapama, protože mapa dle mě příčinou není.....

Co se seřízení podtlaků týká... dá se to udělat v domácích podmínkách nebo to musí servis???

Otázek mnoho není.... pokud mi ten mechanik z OK4You nekecal, tak to prolezl celý a vše se tváří OK... :o(

Martin @ Thunder

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. lis 2012 13:21 - 26. lis 2012 13:24 #953 od CapoRider
Ahoj, pokud máš lambda sondu (oxygen sensor)tak tam dej tu. Podtlady se v domácích podmínkách udělat dají pomocí TOHODLE . Já koupil za pár peněz budíky.
jinak jak jsi psal nejdřív projdi všechny hadičky. Jedna vede i do ECU to je tlak z airboxu. Pak ty 2 ucpaný, to jsou právě hadice na měření podtlaků a jsou po levé staně.
Tak hodně zdaru. :blink:
Poslední změna: 26. lis 2012 13:24 uživatelem CapoRider.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. lis 2012 17:41 #956 od Giovany
Pokud jsou tlaky o.k. neni motor mechanicky poškozen,,, mapy ok,, prošel bych ještě sání ,, příruby pod klapkou.podle mne to musí souviset s tím nasávaným množstvím vzduchu a jeho regulaci. Měl bych také dotaz kolik má mít capo... otaček když je motor studený,,,a poté po zahřátí??

Sono sempre moderato critico!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. lis 2012 06:50 #957 od wp_thunder
Já už mám Capa v zimním ubytování a nevím, kdy se k němu dostanu, ale hodlám to prolízt celý... Jinak co se týče otáček, nevím kolik má Capo točit studený, ale při zahřátým motoru by otáčky měly bejt dle dokumentace 1200 -+100rpm. Počítám že studenej motor bude točit cca okolo 1800-2000. Co jsem pročítal, tak nastavení provádí elektronika pomocí krokovýho motorku a bez připojení diagnostiky s tím nehneš...

Martin @ Thunder

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.237 sekund
Powered by Kunena fórum