Dobíjení
26. zář 2015 13:27 #3075
od gicocapo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
28. zář 2015 08:39 #3086
od FonziETV
Vyvarovat se konektorům je základní "filozofie" této úpravy. Hnědé konektory vystřihnout a kabeláž natvrdo sletovat pomocí měděné trubičky (spojky). Tu nejdřív provrtám u konců napříč malým vrtáčkem, navleču drát a aby nevypadával a byl jistý kontakt, ještě zmáčknu vhodnými kleštěmi. K letování je dobré použít kyselinku. Na finále přes spoj přetáhnout smršťovací bužírku a zahřát.
Zbylý konektor je jen plus a mínus.
Mínus vyjde připojit z pravého boku zadního válce, na který je připojený i kabel přímo od baterky. Je tam nálitek se závitem M6. Takže nakrimpovat nebo naletovat očko, plošku na válci dobře očistit (třeba dobře oškrabkat ostřejším šroubovákem nebo smirkem) a lehce máznout vazelínkou (používám měděnou pastu, neteče). A krátkým šroubkem M6 s vějířovou podložkou připojit.
Plus vyjde krásně připojit na stykač startéru k přivodu od baterie. Jde to i přímo k baterce, ale nesnáším, když je tam milion kabelů. Takhle je to elegantnější
Upravit ukončení stejným způsobem jako u kostry. Jen tady si dej majzla a plusový kabel dej do nějakého ochranného opletu nebo omotu, silnější bužírky apod. a dej pozor kama ho povedeš, ať se někde leláme přes hrany apod. a dobře ho vyvaž páskama.
Je to nejištěné místo kabeláže, takže kdyby se prodřel, nebylo by to moc fajn. Pojistka by tam sice dát šla, ale ideálně tak 40A a to ta velká (cca 3cm) autopojistka. Tak klasická plochá se rozteče při tom proubu co tam teče. Ale pokud ten kabel dobře ochráníš (mě se velmi osvědčil PE oplet a TESA Fleece páska) není se čeho bát.
No a nafinále zbylé dráty z původní kabeláže dobře zaizoluj a přivaž někde kde nebudou zavazet.
Takto zapojené dobíjení má minimum bodů, kde dochází k úbytkům napětí a tudíž bez problémů je v síti 14,5V což je pro baterku super, protože je stále nabita na plnou kapacitu a její životnost se výrazně prodlouží. Takové napětí také ovlivní rychlost startu (startér točí rychleji) a hlavně budete překvapeni jak ta motorka najednou pěkně svítí
Zbylý konektor je jen plus a mínus.
Mínus vyjde připojit z pravého boku zadního válce, na který je připojený i kabel přímo od baterky. Je tam nálitek se závitem M6. Takže nakrimpovat nebo naletovat očko, plošku na válci dobře očistit (třeba dobře oškrabkat ostřejším šroubovákem nebo smirkem) a lehce máznout vazelínkou (používám měděnou pastu, neteče). A krátkým šroubkem M6 s vějířovou podložkou připojit.
Plus vyjde krásně připojit na stykač startéru k přivodu od baterie. Jde to i přímo k baterce, ale nesnáším, když je tam milion kabelů. Takhle je to elegantnější

Je to nejištěné místo kabeláže, takže kdyby se prodřel, nebylo by to moc fajn. Pojistka by tam sice dát šla, ale ideálně tak 40A a to ta velká (cca 3cm) autopojistka. Tak klasická plochá se rozteče při tom proubu co tam teče. Ale pokud ten kabel dobře ochráníš (mě se velmi osvědčil PE oplet a TESA Fleece páska) není se čeho bát.
No a nafinále zbylé dráty z původní kabeláže dobře zaizoluj a přivaž někde kde nebudou zavazet.
Takto zapojené dobíjení má minimum bodů, kde dochází k úbytkům napětí a tudíž bez problémů je v síti 14,5V což je pro baterku super, protože je stále nabita na plnou kapacitu a její životnost se výrazně prodlouží. Takové napětí také ovlivní rychlost startu (startér točí rychleji) a hlavně budete překvapeni jak ta motorka najednou pěkně svítí

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
28. zář 2015 16:56 #3090
od gicocapo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
28. zář 2015 17:05 #3091
od Majkel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
28. zář 2015 19:26 #3092
od FonziETV
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
29. zář 2015 16:45 #3095
od gicocapo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.242 sekund