Dobíjení
mám problém s dobíjením u Capouše. Přestalo mi to úplně startovat, tak si říkám, baterka. Koupil jsem si novou(což jsem chtěl stejně udělat) ale nic. Při volnoběhu je na baterce 13,5 - 13,6 V, při zvýšených 13,4 V. Se zapnutýma světlama je to stejný. Myslíte, že to je dobíjecí relátko? Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Díky moc..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- wp_thunder
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 122
- Obdržená poděkování 6
Osobně zkušenosti nemám ale to startovací relé bylo dost často příčinou nestartující moto....
Začal bych kontrolou pojistek a pak výše uvedeného.....
Martin @ Thunder
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Myšák napsal: Ahoj,
co se týče startování, vše je jak má. Benzínová pumpa natlakuje a startér se snažil točit,ale nebyla elektrika. Docela mě zarazilo, že po 50 km bylo dobíjecí relé naprosto studený. Myslím si, že by mělo být horký,ne?
Jak je známo tak napětové relé na Capoušovi funguje jako zkratové to znamená že po usměrnění na diodových můscích musí být napětí sraženo na 14,4V proto dochází k maření energie a převod na teplo a čím je napětí nižší tak dochází k většímu zahřívání. Pokud ovšem jak u tebe se relé neohřívá vypadá to, že máš něco s alternátorem. Měření je jednoduché po odpojení altíku od relátka a nastartování motorky na baterku připoj střídavý voltmetr na dvě vinutí proti sobě a napětí by mělo být 60-200V přeměř všechny kombinace a pokud je napětí stejné nad 60V je altík v pořádku a závada bude v regulátoru. Ještě se může měřit skratový odpor vinutí vůči kostře ten by měl být nekonečný. A pokud se změří proti sobě vinutí alternátoru tak by měl být cca 2ohmy. Ty poslední dvě měření se provádí samozřejmně při vypnutém motoru. Pokud je to mimo uvedené hodnoty je nejspíš poškozené vinutí alternátor. Potom vymontovat a nechat převinout stojí cca 1700kč www.previjeni-regulatory.cz/index.php?page=zapalovani . Dá se koupit i nový www.wemoto.cz/bikes/aprilia/etv_1000_cap...tator_-_by_electrex/
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
smazak73 napsal: Ahoj 13,8 V je ukrutně málo musí to dávat při plným zatížení alespoň 14,2V. Za mě máš pravdu je to dobíjecí relé. Náhrada Vape Kroměříž, ale to druhý jak psal Myro nebo Ignitech Přelouč.
Co se týče napěťového relé tak Kapouš má alternátor s výkonem 470W někde se uvádí 420W. Firma Vape vyrábí dva typy a oba jedou jeden A-R90 má ztrátový výkon 350W a druhý A-R106-1 ten je 500W ten splňuje výkon beze zbytku a je doporučován pro tyto alternátory. Nezapomínejte že Kapouš má osazení žárovkama jak auto tak musí mít i dobíjený jak auto. Ignitech uvádí cituji "Trvalý odebíraný výkon může být 220 W (krátkodobě až 350 W). Rozměry regulátoru jsou 100 x 62 x 32 mm (bez držáku). Rozteč děr pro upevňovací šrouby je 112 mm." No a to je podle mě problém, je stavěnej pro odběr běžné motorky kde svítí jen jedna sada světel a navíc uchycení se musí trošku víc přizpůsobyt. Ve výsledku sice nejspíš bude fungovat ale bude neustále přetěžován. Cenově je Vape r-106-ka jen o 100kč dražší a výkon má o 280W vyšší.
Dnes jsem ho zrovna kupoval a již od pohledu jde o kvalitní výrobek s pořádnou kabeláží a tvarově shodným tělesem srovnatelným s původní relém. Namontuji a poreferuji.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.