Palivové mapy
FonziETV napsal: Hoj Miro,
Pocity jsou asi takove. Motor zacina byt pouzitelny uz lehce pred hranici 3000ot. ale od 3000 se mu to libi daleko vic:-) Celkove mi prijde ze je motor pruznejsi a takovy tahavejsi. Spotrebou jsem cca na 6l/100km. Zatim jsem spokojen:-) Jeste doplnim ze mam prevodovy pomer z Raida, cili 16z pastorek. A co IR svicek tyce, mam na ne svuj nazor;-) Z pozice mechanika lety provereny.
Co IR svíčky neuznáváš?
Poprvé jsem se s nima setkal na starém Banditovi. Nejdřív jsem zkoušel klasiky NGK, Denso, Brisk. Nakonec jsem osadi IRsvíce a bylo po starosti. Na Capouše jsem je dal hned a nemám co dodat jen jezdím. 15000km a stále jezdím.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Tak by mě zajímalo, podle čeho poznáš, že je svíčka KO 20tis. km vydrží bez problémů fungovat správně osazená svíčka v motoru, který nemá problém. Tzn. nežere olej, pracuje se správnou směsí (svíčky NGK nesnáší příliš bohatou směs, typický problém karburátorových motorů, a všechny svíčky nesnáší příliš chudou směs - přehřívají se). Trendem dnešní doby, skrze snižování emisí, se z výroby volí směs spíše lehce chudší než stechiometrická. Proto svíčky v moderních motorech mají barvu ne uplně cihlovou, jak bylo vidno dříve, ale spíš bílou s lehkým nádechem cihlové, což značí právě chudší směs. Pokud vše funguje jak má, 20tis. km je pro svíčku tak cca 2/3 životnosti. Druhá věc je, že lidé často chtějí preventivně vyměnit svíčky při servisu na začátku sezóny. Opět je to "jakýsi přežitek" z karburátorových motorů, kde svíčky trpí daleko více než u motorů se vstřikováním.
Ještě bych se zastavil u parametru jiskřivost svíčky Za svou dlouholetou praxi jsem se s takovým parametrem nesetkal Svíčka jako taková na tvorbu jiskry má cca 1/4 vliv. Síla jiskry je dána tím co je před svíčkou. Tzn. fajka, kabel a hlavně cívka. Pro srovnání: běžný systém zapalování at už kladívkový nebo CDI je schopen dát jiskru s konce KABELU ke kostře cca 2-3cm. Např. zapalování vivinuté Fordem j schopno dát jiskru až 7 cm. Takže nějaká jiskřivost svíčky je tak trochu blbost. Základem úspěchu je kvatitní cívka. IR svíčky používají jiný materiál středové elektrody a druhá elektroda má nasobě napařené iridium...vše toto je jen z důvodu zvýšení odolnosti elektrod proti vyšším teplotám a potažmo zvýšení životnosti. Jiný vliv na tvorbu jiskry toto nemá.
Tím se nechci nikoho nijak dotknout ani urážet apod. Jen chci podle svého rozumu a zkušeností přispět k tomu abychom se tu bavili na úrovni.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.