Palivové mapy

Více
18. čvn 2014 20:09 #2085 od Myro
Odpověděl Myro pro téma Palivové mapy

FonziETV napsal: Hoj Miro,
Pocity jsou asi takove. Motor zacina byt pouzitelny uz lehce pred hranici 3000ot. ale od 3000 se mu to libi daleko vic:-) Celkove mi prijde ze je motor pruznejsi a takovy tahavejsi. Spotrebou jsem cca na 6l/100km. Zatim jsem spokojen:-) Jeste doplnim ze mam prevodovy pomer z Raida, cili 16z pastorek. A co IR svicek tyce, mam na ne svuj nazor;-) Z pozice mechanika lety provereny.


Co IR svíčky neuznáváš?
Poprvé jsem se s nima setkal na starém Banditovi. Nejdřív jsem zkoušel klasiky NGK, Denso, Brisk. Nakonec jsem osadi IRsvíce a bylo po starosti. Na Capouše jsem je dal hned a nemám co dodat jen jezdím. 15000km a stále jezdím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvn 2014 10:48 #2087 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Palivové mapy
Neni to o tom, ze bych je neuznaval. Uznavam a nektere motory je dokonce vyzaduji ke spravne funkci. Ale konkrétně u Caponorda jsou tak trochu zbytecnou nic neprinasejici investici. Na chod a funkci motoru vliv nemaji. Jde spis o to, ze maji o neco delsi zivotnost, ale osobne radeji kazdych 20tis. km radsi svicky za par korun prehodim nez investovat do IR ktere vydrzi o neco vic a cenove jsou nekde v lese.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvn 2014 13:50 #2089 od zdemal
Odpověděl zdemal pro téma Palivové mapy
Teď mám iridiové NGK a jak píše Myro, nemám co dodat a jen jezdím. A je to rozhodně znát. Iridiové mají kromě mnohonásobné životnosti taky vyšší jiskřivost. Kupoval jsem je za 168,- Kč za kus a to mi teda moc v lese nepřipadá. Mimochodem za těch 9 let co mám Caponorda mi obyčejný svíčky nikdy 20 tisíc nevydržely.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvn 2014 19:05 #2094 od honza
Odpověděl honza pro téma Palivové mapy
Kdepak jsi je kupoval za takové pěkné peníze :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvn 2014 19:23 #2095 od zdemal
Odpověděl zdemal pro téma Palivové mapy
V akci ve výprodeji na www.prodejdilu.cz . Měli poslední 4 kusy, tak na ně hodili tuhle cenovku. Jsou to 2 roky. Ale nebyli jediní, kdo je měl pod dvě stovky. Akorát byli nejlevnější a mám je po cestě domů z práce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čvn 2014 19:17 #2099 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Palivové mapy
Tak běžná cena je někde přes 220 Kč za kus. Což je na můj vkus dost. Ale to nechám na vkusu každého soudruha :-D
Tak by mě zajímalo, podle čeho poznáš, že je svíčka KO :-) 20tis. km vydrží bez problémů fungovat správně osazená svíčka v motoru, který nemá problém. Tzn. nežere olej, pracuje se správnou směsí (svíčky NGK nesnáší příliš bohatou směs, typický problém karburátorových motorů, a všechny svíčky nesnáší příliš chudou směs - přehřívají se). Trendem dnešní doby, skrze snižování emisí, se z výroby volí směs spíše lehce chudší než stechiometrická. Proto svíčky v moderních motorech mají barvu ne uplně cihlovou, jak bylo vidno dříve, ale spíš bílou s lehkým nádechem cihlové, což značí právě chudší směs. Pokud vše funguje jak má, 20tis. km je pro svíčku tak cca 2/3 životnosti. Druhá věc je, že lidé často chtějí preventivně vyměnit svíčky při servisu na začátku sezóny. Opět je to "jakýsi přežitek" z karburátorových motorů, kde svíčky trpí daleko více než u motorů se vstřikováním.
Ještě bych se zastavil u parametru jiskřivost svíčky :-) Za svou dlouholetou praxi jsem se s takovým parametrem nesetkal :-) Svíčka jako taková na tvorbu jiskry má cca 1/4 vliv. Síla jiskry je dána tím co je před svíčkou. Tzn. fajka, kabel a hlavně cívka. Pro srovnání: běžný systém zapalování at už kladívkový nebo CDI je schopen dát jiskru s konce KABELU ke kostře cca 2-3cm. Např. zapalování vivinuté Fordem j schopno dát jiskru až 7 cm. Takže nějaká jiskřivost svíčky je tak trochu blbost. Základem úspěchu je kvatitní cívka. IR svíčky používají jiný materiál středové elektrody a druhá elektroda má nasobě napařené iridium...vše toto je jen z důvodu zvýšení odolnosti elektrod proti vyšším teplotám a potažmo zvýšení životnosti. Jiný vliv na tvorbu jiskry toto nemá.

Tím se nechci nikoho nijak dotknout ani urážet apod. Jen chci podle svého rozumu a zkušeností přispět k tomu abychom se tu bavili na úrovni. :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.205 sekund
Powered by Kunena fórum