Relé startéru

Více
26. čvn 2014 06:31 #2115 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru

rostibald napsal: Je to ten první problém. ..jde do záběru a nepřetočí, jednou se povedlo, , žese asi na dest otočení motorem zmohl...no starter byl prvni po čem jsem šel, nejprve sem ho rozebral sám. ..uhliky ok, magnety drží a jsou v celku, na prázdno točí, namontoval jsem ho na el.instalaci motorky a točí, zasunul jsem ho zpět a v záběru nic...problem je, ze tu v okoli nikdo nema stolici na moto startery, nechce se mi zbitecne vyhodit 4 tis. Za novy startér. ..jo ještě pri startovani v zátěži kleslo napětí na 8, 6 V...mereno na baterce, bez zátěže pri startovani klesne na 12, 4V...diky za kazdy tip...


Tak jestli je to tak, tak postupuj následovně:
1. Vše připoj jak má být a nabij baterku naplno
2. Vem si třeba šroubovák, nějakou kulatinu aspon 6mm silnou a na stykači (je pod sedlem nad baterkou) oddělej ty gumové chráničky kontaktů a normálně natvrdo tím šroubovákem nebo kulatinkou šlusni ty silové kontakty (matky M6).

Pokud se to normálně roztočí, je v háji stykač a nezbývá než výměna. Tuším 1600,-.
Pokud nic, tak jdi po kabeláži:
Baterka + ke stykači
Stykač ke startéru
Baterka - na motor (kostra je přišroubovaná na zadní válec, když se podíváš jakoby pod rám e strany na válec. Je tak trošku horší přístup, ale jde to.
Ideálně všechny tyto spoje rozeber, smirkem očisti všechny styčné plochy, pokud jsou šroubky nebo matky zaoxidované nebo rezavé tak je vyměň a před složením vše namaž vazelínou.
Pokud ani toto nepomůže, tak ti zbývá opravdu už jen ten startér. Nejlepší stolice je sám stroj, tak ho nech v klidu namontovaný, odpoj od něj kabel a pokud máš možnost, udělej si na silnější kabel (aspoň takový, jaký je v motorce) oko na připojení ke kontaktu a na druhou stranu k baterce, a kostru dej ideálně přímo na startér pod šroubek. Kabely co nejkratší. Pokud možnost nemáš, tak opatrně a spolehlivě připoj startovací kabely stejným způsobem, jen bacha na šlus. No a normálně to natvrdo připoj k baterce a musí zatočit. Jestli ne, je jasno.

Já jsem měl zhnilé kontakty u toho stykače. Pro jistotu jsem měnil i stykač. No ne jen ten:-D Já mám elektriku kompletně předělanou na vodotěsnou (teda až na tyto silové věci, ale ty mám patřičně ošetřené jak jsem popsal výše), dobíjecí soustavu absolutně bez konektorů a s rele VAPE (dobíjí stále 14,5V), poddimenzovaná místa v kabeláži posílené atd. atd....a mám svatý klid:-)

Jinak co se týče oprav startérů, děláme je taky. Jen s motorkovýma je celkem problém s dílama. Uhlíky se vždycky nějak vyřeší, upraví...ale pokud je v háji rotor, bývá to složitější ne li nemožné. Kdyžtak bys mi ho mohl poslat a já bych ho zkusil prověřit, ale jak říkám. Nezaručím výsledek.
Poděkovali: rostibald

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čvn 2014 15:11 #2119 od rostibald
Odpověděl rostibald pro téma Relé startéru
Moc děkuji. ..super rada. Sdělím verdikt. .. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvc 2016 16:07 #4183 od MOZUCHYN
Odpověděl MOZUCHYN pro téma Relé startéru
Chlapi dnes jsem startoval capoše a stalo se že motor točil a capo nechytl .Otočil jsem klíčkem že to zkusím znovu a startér točil i při vytaženém klíčku.Obrovská panika že vytluču baterku ale ukončil jsem to kopnutím rycholsti a pak to přestalo .Mám podezření na startovací relé že zůstalo přitažené.Nápady sem dík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. čvc 2016 21:08 #4185 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru
No v podstatě jiná možnost ani není:-) Leda že by zůstalo mechanicky viset tlačítko startéru. Jinak tohle se mi kdysi stalo u zákazníkova pegasa. Slepil se stykač a startovalo to furt:-) Nenapadlo mě v tů chvíli nic jiného než, že jsem přeštípl kábl ke startéru:-)

A je fakt, že ty stykače u Capa odchází. Ted jsem ho objednával čuníkovi. Stojí asi 1300,- originál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čvc 2016 16:31 #4192 od MOZUCHYN
Odpověděl MOZUCHYN pro téma Relé startéru
Ahoj
Relé jsem rozdělal a očistil kontakty byly trochu narušené .Pár startů ok a pak to stejné motor točil jak najatý při vypnutém klíčku tak nevím asi nová porucha caponordů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čvc 2016 07:27 #4193 od Majkel
Odpověděl Majkel pro téma Relé startéru
Ahoj,

musis skusat postupne podla schemy. Pises ze ti to startuje pri vypnutom kluciku.

Ako prve odmeraj napatie na poistkach C + D. Pri vypnutom kluciku by tam nemalo byt ziadne napatie. Po zapnuti klucika by sa malo objavit.

Totiz z poistky D pokracuje napatie do tlacitka "RUN" , ktorym spinas "engine cutout rele" + dodavas napatie do tlacitka starteru. Pri vypnutom zapalovani na tlacitku RUN a tlacitku START nesmie byt ziadne napatie. Premeraj to.

Ak to mas v poriadku, tak potom neostava nic ine, iba zaseknute startovacie rele.

ps. mozes vyskusat tiez rozpojit konektor ktory ide do rele starteru. Alebo este lepsia moznost - odpojit "hrube kable od rele" a cvakat s rele naprazdno cez nejaku mensiu zataz, a skusat ci neostane sem tam zaseknute.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.688 sekund
Powered by Kunena fórum