Relé startéru

Více
05. čvn 2017 09:09 #4619 od Falcon666
Odpověděl Falcon666 pro téma Relé startéru
Dík, poobede premeriam.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 09:57 #4620 od dino
Odpověděl dino pro téma Re:Relé startéru
Člověče, to by mě zajímalo, k čemu tady dospějete, protože já jsem z toho už na prášky:S :S Mě se to táhne už od léta. Ze začátku to bylo tak, že po několikanásobném zuřivém mačkání tlačítka startéru jsem nakonec nastartoval. To se mě stalo třeba za víkendový trip dvakrát. Pak mě to skoro nechalo u tchána na chalupě, měl sem rozebraný tlačítko, připojená nabíječka, cvrnk a na jedno otočení start. Paráda. Myslel jsem, že je problém vyřešen. Přes zimu motorka v garáži, na jaře jsem dobil baterku, startovačka parádní, tak si jedu k našim na chalupu. Druhý den chci nastartovat a zase hovno. Už sem chtěl capouše hodit ze skály :-)
Rozebral jsem tlačítko, prostříknul kontaktolem a cvak, na jedno otočení. Jedu domů. Druhý den ho chci protáhnout na dálnici a co myslíte......??? Zase nic . V relátku to vesele cvaká, pokaždý, když zmáčknu startér, kontrolka neutrálu lehce pohasne. Sundal jsem to relátko, obrousil kontakty a šup. Start jako víno. Vůbec netuším, čím to je, kde to, proč to je, mám strach někam vyjet, abych si nemusel volat vlek :-) :-) Jistě chápete, proč :-) Potupa jak sviň. Zkusíte to někdo nějakým moudrem rozlousknouut?? Díííííííííííííííííííkyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Taky mě teda napadl stojan, ale kontrolka reaguje normálně, tak už kurwa nevím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 10:15 #4621 od dino
Odpověděl dino pro téma Asi relé, prostě nestartuje.
Chlapci, otevírám znovu téma relé startéru, které tu bylo už v roce 2012.:S :S Mě se to táhne už od léta 2016. Ze začátku to bylo tak, že po několikanásobném zuřivém mačkání tlačítka startéru jsem nakonec nastartoval. To se mě stalo třeba za víkendový trip dvakrát. Pak mě to skoro nechalo u tchána na chalupě, měl sem rozebraný tlačítko, připojená nabíječka, cvrnk a na jedno otočení start. Paráda. Myslel jsem, že je problém vyřešen. Přes zimu motorka v garáži, na jaře jsem dobil baterku, startovačka parádní, tak si jedu k našim na chalupu. Druhý den chci nastartovat a zase hovno. Už sem chtěl capouše hodit ze skály :-)
Rozebral jsem tlačítko, prostříknul kontaktolem a cvak, na jedno otočení. Jedu domů. Druhý den ho chci protáhnout na dálnici a co myslíte......??? Zase nic . V relátku to vesele cvaká, pokaždý, když zmáčknu startér, kontrolka neutrálu lehce pohasne. Sundal jsem to relátko, obrousil kontakty a šup. Start jako víno. Vůbec netuším, čím to je, kde to, proč to je, mám strach někam vyjet, abych si nemusel volat vlek :-) :-) Jistě chápete, proč :-) Potupa jak sviň. Zkusíte to někdo nějakým moudrem rozlousknouut?? Díííííííííííííííííííkyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Taky mě teda napadl stojan, ale kontrolka reaguje normálně, tak už kurwa nevím. Zkuste něco poradit, nebo jestli znáte nějakýho motoelektromena z okolí Plzně, co se vyzná........

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 11:21 #4622 od FonziETV
Nezakládej další téma. Nejdřív prohledej stávající a kdyýtak se ptej tam. Pak, informace na milion místech a ani prase se v tom nevyzná :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 12:14 #4623 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru
Mě teď po zimě začal Capoš občas taky stávkovat stejně jak píšeš. Ale ne tak moc. Zatím jsem ho vždycky na druhé zmáčknutí normálně natočil.
Chce to proměřit, co se kde ztrácí. Plus na cívku stykače je přes chcípák na řidítkách z pojistky "D" po zapnutí zapalování. Současně je touto cestou napájena i cívka "Engine cut out relay" (to největší čtveraté pod sedlem u baterky). Minus je přes diodový blok bezpečnostních snímačů (stojan, neutrál, spojka).
Je potřeba změřít, ideálně se zátěží (třeba žárovkou aspoň 21W), jestli se napětí dostává až ke stykači startéru (vada přímo ve stykači) nebo která polarita tam chybí. Když plus, proměřit postupně od pojistky, vypínače (chcípáku), tlačítka startu, konektoru (celková kostka pro pravý ovladač na řidítkách v masce a konektor u stykače) kam až se plus dostane. V případě že chybí minus, tak může být prošlehlá některá dioda v bloku (velmi malá pravděpodobnost), vadný některý spínač. Kdyby byl neutrálový, nebude svítit kontrolka N na palubce. Kdyby byl spojkový, tak při zaklopeném bočáku a zařazeném neutrálu normálně startuješ. Stojanový spínač má ale dva přepínací kontakty (tedy 3 dráty) Při vyklopení spíná minus na kontrolku stojanu na palubce a z druhého zárověň minus do diodového bloku, a tedy pro stykač startéru, odpojí. Při zaklopení samozdřejmě opačně. Problém často bývá, že u vstupu kabeláže toho stojanového spínače bývá zlomená kabeláž a některý drát nalomený. Ale chce to proměřit co se kde ztrácí.
Já osobně sázím na tlačítko startu. Chce to rozebrat na prvočleny, Kontakty pořádně očistit jemným smirkem, složit a ošetřit vazelínou proti vlhkosti. Pouhé prostříknutí zázračným sprejem moc nefunguje. Pokud stykač cvaká, ale startérem to nehne, tak budou opálené silové kontakty ve stykači. Pak nic neřeš a kup nový stykač.
Kdyby sis nevěděl rady, klidně se ozvi.
Poděkovali: hrabiko

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čvn 2017 02:50 #4628 od dino
Odpověděl dino pro téma Relé startéru
OK. Dík za vyčerpávající odpověď. Tu vytisknu a skočím s tím za elektrikářem, ať to proměří. Ten stykač cvaká a vždycky cvakal a kontrolka neutrálu vždycky jakoby pohasla při stisknutí tlačítka startéru. Znamená to tedy, že ten stykač bude v hajzlu, resp. ty spálený kontakty na něm, a nemám už to hledat jinde?? Jenom mě prosím tě zkus jako laikovi vysvětlit, proč to prostě někdy nastartuje a někdy prostě ne, aniž bych se v něčem hrabal. To prostě nechápu. :S Dík.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.687 sekund
Powered by Kunena fórum