Relé startéru
07. čvn 2017 16:26 #4644
od dino
Odpověděl dino pro téma Relé startéru
Jsem zvědav, jestli ty vyčištěný kontakty a dráty natvrdo pomůžou. Za dva dny dej teda vědět
Mě by se to taky líbilo, protože sem udělal to samý a taky to startuje. Ale někam na trip bych měl trochu obavy. Ten stykač asi ve finále objednám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
07. čvn 2017 17:52 #4645
od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru
Proč měníš ten regulátor? R106-1 a R106-2 jsou naprosto identické regulátory pouze s tím rozdílem, že z R106-1 leze ven jeden pár drátů +/- 12V o průřezu 4mm2 a z R106-2 lezou dva páry drátů +/- 12V o průřezu 2,5mm2. Elektronicky jsou naprosto stejné.
Jestli ti kolísá napětí, vyhoď oba hnědé konektory na žlutých drátech (u regulátoru a mezi válci) a napoj to natvrdo pájením přímo od regulátoru k místu původního hnědého konektoru mezi válci. + a - 12V (červený a černý) je potřeba co nejpříměji připojit k baterce. "+" Buď přímo k pólu baterky nebo na stykač startéru na kontakt, kam je přivedeno plus od baterky (doporučuji). "-" na zadní válec z pravé strany pod šroub M6 (doporučuji) nebo na pól baterky. Na původní bílý konektor u regulátoru se úplně vykašli. Ustřihni ho, plusy spoj, mínusy taky, zaizoluj a schovej nebo tu kabeláž vystřihej až uvnitř svazků kam se dostaneš. Samozdřejmě všechny spoje pod šrouby dokonale očistit a máznout vazelínkou. Všechny kabelové oka řádně proletovat. pak se žádné kolísání konat nebude a bude klid nadosmrti. Na startování to ale vliv nemá. teda když pominu nějaký uvolněný nebo zaoxidovaný spoj. Ze zkušenosti dost pomůže i rozebrání, vyčištění a promazání startéru. Hlavně aby chodily volně uhlíky v držácích a byl čistý komutátor. Ten se dá klidně skočem očistit do čista.
Jestli ti kolísá napětí, vyhoď oba hnědé konektory na žlutých drátech (u regulátoru a mezi válci) a napoj to natvrdo pájením přímo od regulátoru k místu původního hnědého konektoru mezi válci. + a - 12V (červený a černý) je potřeba co nejpříměji připojit k baterce. "+" Buď přímo k pólu baterky nebo na stykač startéru na kontakt, kam je přivedeno plus od baterky (doporučuji). "-" na zadní válec z pravé strany pod šroub M6 (doporučuji) nebo na pól baterky. Na původní bílý konektor u regulátoru se úplně vykašli. Ustřihni ho, plusy spoj, mínusy taky, zaizoluj a schovej nebo tu kabeláž vystřihej až uvnitř svazků kam se dostaneš. Samozdřejmě všechny spoje pod šrouby dokonale očistit a máznout vazelínkou. Všechny kabelové oka řádně proletovat. pak se žádné kolísání konat nebude a bude klid nadosmrti. Na startování to ale vliv nemá. teda když pominu nějaký uvolněný nebo zaoxidovaný spoj. Ze zkušenosti dost pomůže i rozebrání, vyčištění a promazání startéru. Hlavně aby chodily volně uhlíky v držácích a byl čistý komutátor. Ten se dá klidně skočem očistit do čista.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
07. čvn 2017 18:12 #4646
od Falcon666
Odpověděl Falcon666 pro téma Relé startéru
Nie sú tie regulátory na rôzny výkon? Píšu, že pre alternátory do 500W, ale nie sú výkonovo rozdielne?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
07. čvn 2017 18:28 - 07. čvn 2017 18:46 #4647
od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru
Nejsou, je v nich rozdíl pouze v té kabeláži. Když u obou píšou že jsou do 500W asi nebudou pro rozdílný výkon 
Kolísání napětí v drtivé většině případů vzniká už na vstupu do regulátoru. Tzn. že altík nedodá potřebný výkon (proražené vinutí, rozpadlé magnety) nebo se cestou někde vytratí (viz roztavené hnědé konektory - výkon se prostě na přechodovém odporu kontaktů změnil v teplo). Alternátory s permanentními magnety nejčastěji používají tzv. zkratovou regulaci, zkratové regulátory. To zjednodušeně znamená, že alternátor v závislosti na otáčkách dodá nějaký výkon P1 (300W) v podobě třífázového střídavého proudu, ten se přivede do regulátoru a zároveň usměrňovače. Za regulátorem spotřebiče odebírají výkon P2 (200W) už v podobě stejnosměrného proudu. Zbylých 100W se v regulátoru přes výkonové prvky (tranzistory) zkratuje na kostru. proto se kryt regulátoru hřeje a musí se chladit. Pokud se ale odebírá větší výkon než se dodá, regulátor sníží napětí na výstupu. Starší typy používaly klasické tranzistory, které mají velký ztrátový výkon (hodně se hřejou). Vape používá MOS-FET tranzistory, které mají ztrátový výkon minimální, proto se jejich regulátory zahřívají minimálně.

Kolísání napětí v drtivé většině případů vzniká už na vstupu do regulátoru. Tzn. že altík nedodá potřebný výkon (proražené vinutí, rozpadlé magnety) nebo se cestou někde vytratí (viz roztavené hnědé konektory - výkon se prostě na přechodovém odporu kontaktů změnil v teplo). Alternátory s permanentními magnety nejčastěji používají tzv. zkratovou regulaci, zkratové regulátory. To zjednodušeně znamená, že alternátor v závislosti na otáčkách dodá nějaký výkon P1 (300W) v podobě třífázového střídavého proudu, ten se přivede do regulátoru a zároveň usměrňovače. Za regulátorem spotřebiče odebírají výkon P2 (200W) už v podobě stejnosměrného proudu. Zbylých 100W se v regulátoru přes výkonové prvky (tranzistory) zkratuje na kostru. proto se kryt regulátoru hřeje a musí se chladit. Pokud se ale odebírá větší výkon než se dodá, regulátor sníží napětí na výstupu. Starší typy používaly klasické tranzistory, které mají velký ztrátový výkon (hodně se hřejou). Vape používá MOS-FET tranzistory, které mají ztrátový výkon minimální, proto se jejich regulátory zahřívají minimálně.
Poslední změna: 07. čvn 2017 18:46 uživatelem FonziETV.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
07. čvn 2017 18:35 #4648
od Falcon666
Odpověděl Falcon666 pro téma Relé startéru
No, asi sa potešia, keď stornujem objednávku .....
Som sa nejako unáhlil.

Som sa nejako unáhlil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
07. čvn 2017 18:57 #4649
od FonziETV
No s tím si kdyžtak pohni. Jsou rychlí s vyřizováním objednávek.
Odpověděl FonziETV pro téma Relé startéru
Falcon666 napsal: No, asi sa potešia, keď stornujem objednávku .....
Som sa nejako unáhlil.
No s tím si kdyžtak pohni. Jsou rychlí s vyřizováním objednávek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.243 sekund